Aydın Karacabay, İTO 16. Oteller Komitesi için adaylığını açıkladı: İstanbul turizmini doruğa çıkaracak projelerle geliyoruz

Ekonomi Eki 25, 2022 Yorum Yok

Yaklaşan İstanbul Ticaret Odası (İTO) seçimleri öncesinde komitelerde de yarış hızlandı. Levni Hotels İdare Şurası Lideri Aydın Karacabay, İstanbul 16. Oteller Komitesi için lider adaylığını açıkladı.

Tamamen turizmcilerden oluşan grubuyla birlikte adaylığını duyuran Karacabay, İTO 16. Oteller Komitesi’nin artık emanetçi değil, liyakatlı takımlarla yönetilmesini dilek ettikleri için aday olduklarını söyledi.

9 Kasım’da gerçekleştirilecek seçimlerin akabinde turizm ve konaklama kesiminin içinden gelen, işleri otelcilik olan profesyonel bir takımla vazifeye geleceklerini söz eden Karacabay, “Sektör güç periyotlar yaşadı. Lakin, benim de 8 yıldır vazife aldığım İTO 16. Komite’de istediklerimizi bir türlü başaramadık. Daha evvel İTO’da yer almayan butik otellerden 5 yıldızlı otellere, hostellerden yurtlara kadar faaliyette olan güçlü bir takım kurduk. İstanbul’da, Tuzla’dan Silivri’ye kadar tüm otelcilerle temasa geçtik. Yaşanan kahırları biliyoruz. Bunları çözmek için geliyoruz. İşleri otelcilik olmayanların 16. Oteller Komitesi’nde yer almasını artık istemiyoruz. İstanbul turizmini artık turizmciler yönetecek. Komitemizde yer alacak isimlerin hepsi Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) üyesi. Buradan da hareketle takımımızın nasıl bir yapıda olduğu net bir formda ortaya çıkıyor.” diye konuştu.

İSTANBUL KONGRE TURİZMİNDE TEKRAR BİRİNCİ 5’E GİRECEK

İstanbul turizminin daha âlâ noktalara gelmesi için takım olarak var güçleriyle çalışacaklarını lisana getiren Aydın Karacabay, “Otellerimiz için komiteler kuracağız. Bunlardan biri teknoloji komitesi olacak. Otellerimiz online rezervasyon sitelerine yüzde 30’a varan oranlarda kurul ödemek zorunda kalıyor. Bunun önüne geçmek için çalışmalar yapacağız. Karar vericilerle birlikte online rezervasyon sitelerinin aldıkları hisselerin muhakkak bir düzeyde tutulması için çalışacağız.

16. Meslek Komitesi içinde ICVB ve TUGEV üzere kıymetli işlere imza atan kurumlar var. Geçmişte bu kurumların yaptığı projelerle İstanbul’un kongre turizmini yönettiler. Yaptıkları çalışmalarla İstanbul kongrede 5’inci sıraya kadar yükseldi. Kongre ve cruise turizmi düşünüldüğünde bunların olmadığı noktada İstanbul’da otellerin fiyatları bir epey düşüyor. Nasıl büyük bir değere sahip olduklarını kongre ve cruise’un olmadığı periyotlarda çok net gördük. Bu yüzden cruise, gastronomi ve kongre komitesi kurulmasını sağlayacağız. Alanında uzman isimler buralarda olacak. Lakin ICVB ve TUGEV artık fonksiyonsuz halde. Bu kurumlar farklı ülkelerde lobi çalışmaları yapardı. Bu çalışmalarla 5’inci sıraya kadar yükselen İstanbul artık 83’üncü sırada. Biz 5’inci sıradayken Paris 1’inci sıradaydı. Orada da çeşitli olaylar yaşandı lakin Paris 1’inci sıradaki yerini kaybetmedi. İstanbul ise 83’üncü sıraya kadar geriledi. İstanbul’u yine kongre turizminde başa oynayan bir kent haline getireceğiz.” tabirlerini kullandı.

YEŞİL PASAPORTTAN GÜCE KADAR

16. Oteller Komitesi’nde vazifeye gelinmesi halinde gerçekleştirilecek projeler hakkında bilgi veren Eser Hoteller İdare Şurası Lideri Bülent Alıcı da, şunları söyledi:

“İstanbul’u çeşitli bölgelere ayıracağız. Vilayet ve ilçe belediyeleri ile belli periyotlarda bir ortaya gelerek toplantılar düzenleyip, dalın külfetlerini dinleyeceğiz. Problemlere ve eksiklere nazaran çalışmalar yapacağız. Otelcilerin masraflarında en büyük kalemlerden biri güçtür. Güç maliyetlerinin düşmesi için Türkiye’nin farklı bir vilayetinde güneş gücü yatırımı yapılabilmesi ismine teşebbüslerde bulunacağız. Devletin belirleyeceği bir bölgede ya 49 yıllığına bir arazi kiralamasını ya da devletin bize bir arazi tahsis etmesini isteyeceğiz. İstenilen her bölgede bunu yapabiliriz. Böylelikle alınan indirimden İstanbul’daki turizmcilerin eşit oranda yararlanmasını taahhüt ediyoruz. Turizmcinin yeşil pasaport alması için de çalışmalar yapacağız. Küçük otelcilerin de bundan faydalanması için 3 yılda 1,5 milyon dolar olan ihracat sayısının biraz daha aşağı çekilmesini talep edeceğiz. Dalın en büyük gereksinimlerinden biri de yetişmiş, yetişmiş çalışan bulmak. Bu sorunu da eğitim kurumları ve yetkililerle el ele vererek çözeceğiz. İstanbul’da taşınan havalimanı sonrasında o bölgede büyük bir boşluk oluştu. Oradaki fuar alanları düşünüldüğünde, burada İTO’nun hakkı da olduğundan yola çıkarak burada bir kongre vadisi oluşturulmasına ön ayak olacağız. Ortak bir lisan oluşturarak, karar vericilerin de dayanağını alarak projelerimizi hayata geçireceğiz. Biz ortak lisanda buluşulmasını sağlayarak, İstanbul turizmini ayağa kaldırmayı amaçlıyoruz.”

TOPLUMSAL DOSTLUK BOZULUYOR

İTO 16. Komite olarak Shopping Fest’in tekrar düzenlenmesi için de çalışacaklarının altını çizen Aydın Karacabay, “İTO’nun bütçesi lobi faaliyeti güçlü olan komitelere gidiyor. Lakin biz burada otelcilerin de öne çıkmasını istiyoruz. İTO’nun bütçesinin eşit dağılmasını istiyoruz. Zira bir ülkenin bir kentin tanıtımı turizmle olur. Oteller ne kadar güçlü olursa İstanbul da o kadar güçlü olur.” dedi.

700 bin üyesiyle İTO’nun İstanbul’un göz bebeği kurumu olduğunu, burada siyasi bir tarafın olmaması gerektiğini söyleyen Aydın Karacabay, “Artık İTO çok politize oldu. Bizler siyaset üstü olmayız. İş dünyasının bu kadar siyaset içinde olması, yarı resmi bir kurumda bu kadar siyasete girilmesini hakikat bulmuyoruz. Ayrıyeten, tasvip etmediğimiz gelişmeler de oluyor. Karşı çıktığım, muhalefet şerhi koyduğum bir olay yaşandı. İTO’ya aidat borçları olan üyelerimiz varken, bu kadar ıstırap varken, Cemile Sultan üzere dünyanın en hoş görünümlerinden birine sahip bir yer varken, İTO olarak İstanbul’un ve Türkiye’nin en lüks otellerinden birinde 200 bin dolar harcayarak ‘vefa gecesi’ düzenlerseniz bu toplumsal dostluğu bozar. Biz bu durumu protesto ettik.” diye konuştu.