Sudan’dan tahliye edilen Türkler döndü

Gündem Nis 26, 2023 Yorum Yok

Sudan’da ordu ile Süratli Dayanak Kuvvetleri (HDK) ortasındaki çatışmalar nedeniyle ülkeden tahliye edilen 189 Türk vatandaşı, Türkiye’ye getirildi.

Etiyopya’nın başşehri Addis Ababa’dan havalanan THY uçağı dün gece saat 01.10’da İstanbul Havalimanı’na indi.

Tahliye edilen vatandaşlardan Naci Akgün, Sudan’da mobilya işi yaptığını Cenk çıktığında her şeyi bırakarak Geri dönmek zorunda kaldığını söyledi.

Ülkeden tahliye edilmelerine Yardımcı olan devlet yetkililerine teşekkür eden Akgün, “Şartlar ağırdı. Tüm ülkeler birebir anda vatandaşlarını tahliye etmek istiyorlardı. Ülkemizden İlah razı olsun elinden geleni yaptı. Türkiye’ye dönen birinci kafileyiz. çok memnunuz. Türkiye, Sudan, Etiyopya Türk büyükelçiliklerine Fazla teşekkür ediyoruz.” dedi.

Tahliye sürecini anlatan Akgün, “12 saatte Etiyopya hududuna vardık. Oradaki süreçlerle Birlikte 4 saat daha kaldık. kara yolu ile 4 saat daha devam ettik. Askeri bir Birlikte konakladık. Akşam 6’yı geçtiği için ileri gitmemize müsaade vermediler. Sabah 9’a kadar orada tuttular. Çay, kahve, su ve yiyecek ikram ettiler. Oradan en yakın havalimanına naklettiler. Buradan da uçakla Addis Ababa Havalimanı’na geldik. Buradan uçakla Türkiye’ye geldik.” diye konuştu.

Sudan’da çatışmaların devam ettiğini belirten Akgün, “Sokak savaşları devam ediyor. İlah Sudanlıların yardımcısı olsun. Sudanlı kardeşlerimiz güzel beşerler. Sudan hoş bir ülke. İnşallah düzelir ve biz de Geri döneriz.” dedi.

Tahliye edilen vatandaşlardan Mehmet Kazan, ise şunları söyledi:

Hartum’dan savaştan geliyoruz. Bize Yardımcı olan büyükelçilerimize, herkese teşekkür ediyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a Fazla teşekkür ediyoruz. İlah herkesten razı olsun. Sağ salim geldik. güç günlerdi. Savaşın içinden çıktık. Konutlarda kalarak korunduk. çok güç günlerdi savaşı nitekim yaşadık. Tahliye sürecimiz biraz zorluydu fakat Fazla şükür âlâ geçti. Hartum’da büyükelçimiz gerektiğinden Çok Yardımcı oldu. Oradan bizi bir Lahza Evvel tahliye etti. Etiyopya hudutta da büyükelçimiz bize otobüsler ayarladı. Addis Ababa’dan İstanbul’a geldik.

İGA vazifelileri tarafından karşılanan Türk vatandaşlarına su ve meyve suyu ikram edildi. Daha sonra vatandaşlar kendilerini bekleyen araçlarla havalimanından ayrıldı.